
Geld terug bij vertraging
Wanneer een bus of R-net trein uitvalt of grote vertraging oploopt, kun je daarvoor een restitutie indienen bij Qbuzz.
In geval van een vertraging vanaf 30 minuten of meer heb je recht op restitutie van een gedeelte van de betaalde ritprijs of een evenredig deel van de prijs van je abonnement. Per kaartsoort en abonnement wordt de restitutie berekend aan de hand van de duur van de vertraging. Bij een vertraging vanaf 30 minuten of meer ontvang je 50% van je ritprijs terug.
Je kunt je geld terugvragen door het restitutieformulier op onze website in te vullen. Dit formulier staat hier. Wij storten dan het betaalde bedrag terug op je bankrekening.
Vergoedingen worden niet uitbetaald wanneer…
- een langere reistijd vooraf al was aangekondigd.
- een andere vervoerder dan Qbuzz de vertraging heeft veroorzaakt.
- je vergeten bent in- of uit te checken met je OV-chipkaart.
- de aanvraag 3 maanden of langer na reisdatum is ingediend.
- er sprake was van een bijzonder geval van overmacht, zoals een landelijke stroomstoring.
Geld terug bij te hoge ritprijzen
Helaas werkt de OV-chipkaartapparatuur in de bussen nog niet helemaal goed, waardoor bij sommige mensen te hoge ritprijzen worden gerekend. Qbuzz werkt hard aan het oplossen van dit probleem.
Wanneer er teveel geld bij je is afgeschreven, kun je dit terugvragen bij de klantenservice via het restitutieformulier. Onze excuses voor de overlast.